Pukka säännöt
PUKKA SÄÄNNÄT 23.4.2022 TURKU PARKKIADIT
Peliä pelataan kahdella 4-2 -henkisellä joukkueella. Pelivälineet koostuu snadista, joka heitetään keskelle pelialuetta ja peli palloista 12kpl sekä pelialueesta (10*3) pituus noin 10m ja leveys 3m että heittoviivasta. Heittoviivan takaa yritetään saada oma pallo lähimmäsi snadia. Vastustajan pallon blokkaus tai siirto heittopallon avulla ovat sallittuja. Joukkueella on 6 palloa joukkueenkoosta riippumatta.
- joukkueesa on kaksi pelaajaa, 6 palloa. (toinen pelaaja voi olla terve pelaaja) -joukkueessa on kolme pelaajaa 2 palloa / pelaaja. (joukkueessa voi olla yksi terve pelaaja) - -joukkueesa on neljä pelaajaa, neljäs on varamies 6 palloa. (joukkuessa voi olla yksi terve pelaajaa)
Aloittava joukkue valitaan arvalla, minkä jälkeen aloittaja heittää viivan takaa snadin 4 - 6 metrin päähän. Snadin on jäätävä vähintään 1 m:n päähän kaikenlaisista esteistä. Seuraavaksi aloittajajoukkue heittää ensimmäisen pallonsa yrittäen saada sen mahdollisimman lähelle snadia. Pallo saa myös osua snadiin ja jopa siirtää sen eri paikkaan. Heittäjän on seistävä viivan takana molemmat jalat maassa, kunnes pallo on koskettanut maata.
Seuraavaksi heittää vastapuolen joukkueen joku pelaaja yrittäen saada oman pallonsa lähemmäksi snadia, kuin vastustajan pallo. Pallot saavat osua toisiinsa, joten heittäjä voi myös "kilkata" tai "ampua" vastapuolen pallon kauemmaksi snadista. Joukkue heittää niin kauan, kunnes saa oman pallonsa lähemmäksi snadia, kuin vastustajan lähin pallo. Heittovuoro on siis aina sillä joukkueella, kumman pallo ei ole lähimpänä snadia.
Kun toisen joukkueen kaikki pallot on käytetty, heittää vastustaja jäljellä olevat pallot. Pelialueen reunaan osuneet ja ulkopuolelle menneet kuulat ovat "kuolleita" eli pois pelistä. Jos snadi kuolee ja vain toisella joukkueella on kuulia heittämättä, saa joukkue yhtä monta pistettä kuin kuulia on jäljellä, muutoin kierros hylätään.
Kun kaikki pallot on heitetty, lasketaan pisteet. Pisteet saa joukkue, kumman pallo on lähimpänä snadia. Joukkue saa niin monta pistettä, kuin heidän pallojaan on lähimpänä snadia.
Pelijärjjestys ottelujen määrä ja erien pistekatto selviää kun osanottajat ovat selvillä.
Pelataan kaikki kaikkia vastaan. Koska aika on kriittinen pelataan kolme ottelua ja sen tulokset kirjataan ylös.
7. LOPPUTULOS
Erän voittaa se joukkue/henkilö, jonka pelipallo(t) ovat lähempänä maalipalloa kuin vastustajan
pelipallo(t). Hävinnyt joukkue saa kierroksella nolla eräpistettä ja voittanut joukkue niin monta
eräpistettä, kuin sillä on pelipalloja lähempänä maalipalloa verrattuna vastustajan pelipalloihin.
Jos molempien joukkueitten/henkilöiden pelipallot ovat yhtä kaukana maalipallosta, erä päättyy 1-1.
Jos kolme pelipalloa, joista kaksi on samanväristä ja yksi erivärinen, on yhtä kaukana maalipallosta,
kierros päättyy 2-1 jne.
Ottelun voittaa, ja saa kaksi pistettä, se joukkue, jonka eräpisteiden ja hyvitys-pisteiden yhteissumma
on suurempi, hävinnyt joukkue saa 0 pistettä. Jos yhteissumma on yhtä suuri, saa kumpikin joukkue1 pisteen.
Kilpailun voittaa se joukkue, jolla on eniten voittopisteitä. Jos kaksi tai useampi joukkue päättyy
samaan pistemäärään, voittaja ratkaistaan ensiksi eräpiste-eron perusteella, toiseksi eniten pisteitä
tehneen mukaan ja kolmanneksi keskinäisten ottelujen perusteella ja neljänneksi arvalla.

Otsikkosi
Tässä tekstisi alkaa. Voit klikata tästä ja alkaa kirjoittamaan. Dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est.
Eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet consectetur adipisci velit sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem ut enim ad minima veniam.